onsdag, augusti 26, 2009

Protestera på fredag!

På fredag arrangerar liberala studenter en kampanj mot Sveriges Radio. Då lägger SR International ned sina sändningar på belarusiska (vitryska).

Hittills har över 600 personer skrivit under denna lista för att protestera mot nedläggningen. Listan ska lämnas över till SRI:s ledning klockan 15 och sedan ska en aktion hållas utanför SR.

Jag beklagar att jag inte själv kan delta. Hade jag bott i Stockholm skulle jag varit med alla gånger. Nu får jag nöja mig med att sprida uppropet på detta vis!

För att läsa mer, går till hemsidan för Infobelarus. Om du vill läsa mer om Belarus (Vitryssland) gå till Östgruppens hemsida. För nyheter om Belarus (Vitryssland) gå till Charter'97, en sida som stöder rörelsen Charter'97, vilken bildades 1997 för att protestera mot Lukasjenkas inskränkningar i Belarus'(Vitrysslands) konstitution.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen - och kul att du vill kommentera! Som princip anser jag att alla bör debattera med öppna kort - tala således om vem du är! Bloggkommentarerna granskas innan de publiceras.