måndag, mars 19, 2007

Tag sats, stäng dörrarna, här kommer Persson

Så har då Mona Sahlin valts till socialdemokraternas ordförande. Hallelujarapporteringen i medierna står som spön i backen. Det är nog inte medvetet. Men socialdemokratin betraktas som en institution i Sverige, ungefär som om det gällde ett biskopsval. I Dagens Nyheter hade kongressen till och med fått en egen logga.

Dessutom ska man nu översköljas med en fyra timmar lång dokumentär om och med Göran Persson. Ärligt talat vet jag inte om jag står ut med att se alltihop. Jag tycker det som läckt ut i förhand, typ när han 1999 kommenterar hur ”sorgligt” det är med Carl Bildts karriär, är full tillräckligt för att man ska bli mer än övermätt redan innan vinjetten har dragit igång. Det gäller att ta sats för att orka igenom detta...

Får jag påminna om följande länk, vilken jag publicerade för första gången för ett antal veckor sedan: Klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen - och kul att du vill kommentera! Som princip anser jag att alla bör debattera med öppna kort - tala således om vem du är! Bloggkommentarerna granskas innan de publiceras.