tisdag, mars 27, 2007

Vår med svarta kanter

Vårsolen är helt underbar. Krokusen blommar så det sprutar i rabatterna.
Men i bakhuvudet maler oron om den rekordvarma våren.
Rekordvarm sommar, rekordvarm vinter och nu en rekordvarm vår.
Jag skulle ljuga om jag sade att jag inte tyckte att det är otäckt. För det är det.

Jag har efterlyst att moderaterna nu tar sig an miljöfrågorna som man tog sig an arbetslösheten. Och kanske är man på väg ditåt. Miljön kommer att bli "do or die"-frågan i nästa val. Tro mig.

1 kommentar:

  1. Hej världens bäste Sylvia. Oroa dej inte för klimatet. De har både vart mycke varmare o kallare innan mänskan började elda med fossila bränslen. *pok*

    SvaraRadera

Välkommen - och kul att du vill kommentera! Som princip anser jag att alla bör debattera med öppna kort - tala således om vem du är! Bloggkommentarerna granskas innan de publiceras.