lördag, januari 13, 2007

Wedin i lördagsintervjun

När jag åker SJ:s ersättningsbuss genom det stormdrabbade Småland, på väg till Folk och Försvar, hör jag Wanja Lundby-Wedin uttala sig om a-kassan och skattenivåerna på ett vis som får mig (och jag är säkert inte ensam) att hicka till. Hon menar, att det kommer bli svårt för sossarna att gå till val på höjda skatter och att återställa a-kassan.

Det är nog det riktiga startskottet för sossarnas interna debatt. Det måste vara smärtsamt att upptäcka att den ideologi som man hållit för helig faktiskt skapar problem, den också. Samtidigt säger Wedin mellan raderna, att det är borgerligheten som får göra det smutsgöra och de reformer som faktiskt behövs, och har behövts en längre tid.

Så kunde man också glädjas åt en kraftig uppgång för moderaterna i (var det?) Demoskops undersökning. 31 procent. Varför just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen - och kul att du vill kommentera! Som princip anser jag att alla bör debattera med öppna kort - tala således om vem du är! Bloggkommentarerna granskas innan de publiceras.